Strategisk design – troverdig reklame

Vi skaper visuell kommunikasjon som føles som dere

Byrå Tusj hjelper små og store virksomheter – både etablerte, startups og non-profits – med å uttrykke hvem de er på en tydelig, visuell og strategisk måte. Vi jobber tett, utforskende og alltid i dialog.

Om våre tjenester

Kort oppsummert: Visuell kommunikasjon. Men hva betyr det egentlig?

Visuell kommunikasjon handler om hvordan virksomheten fremstår – både utad og innad. Det er mer enn en logo eller grafiske elementer; det er det helhetlige inntrykket mennesker sitter igjen med når de møter dere på skjerm, papir, i sosiale medier, på arrangementer eller ansikt til ansikt. Det handler også om den interne kulturen: Hvordan kan vi sikre at budskapet ikke bare fungerer for kundene, men også er naturlig og intuitivt for de ansatte?

Å kommunisere en tjeneste eller et produkt er en utviklingsreise. Man må forstå målgruppa, definere budskapet og finne riktig «tone of voice». Hvordan sier vi det vi vil – på en måte som faktisk føles som oss?

Derfor spør vi: Hva vil dere være, for hvem – og hvor står dere akkurat nå?

Vi starter der dere er, blir kjent med målgruppa og tester hva som fungerer. En tydelig forventningsavklaring er viktig før vi starter.

Om Byrå Tusj

Byrå Tusj så dagens lys i hovedstaden – sommeren 2001 – for snart 25 år siden. Det første kontoret vårt hadde utsikt til en nydelig hage. Det var et ærverdig gammelt hus med flotte detaljer og høyt under taket. Vi delte det store flotte rommet med 4 andre små virksomheter bare et lite steinkast fra Bogstadveien.

Vi jobber på tvers av bransjer og fagområder. Kunden er eksperten på sin bransje – vi er gode på å stille spørsmål. Hver kunde har sine behov, men ett grunnelement er alltid det samme: dialog. Vi må bli kjent med dere og finne et ambisjonsnivå som passer både mål, ressurser, tidsramme og det vi skal skape sammen.

Hvordan vi jobber

Nedenfor finner du en oversikt over hvordan vi strukturerer et samarbeid. Noen prosesser er små og korte, andre er lengre og mer komplekse – men flyten er den samme.

1. Bli kjent & avklaringsfase

HVA
– Ønsker, behov og utfordringer
– Arbeidsmøte, workshop eller forprosjekt

HVEM
– Hva gjør kunden selv?
– Hva finnes av materiell og innsikt fra før?

HVORDAN
– Forventningsavklaringer og beskrivelse av oppdraget
– Fremdriftsplan og budsjett

2. Utviklingsfase

UTFORSKE

– Bli kjent med virksomheten og målgruppene
– Workshops og idéutvikling
– Innsiktsarbeid og prosesskartlegging

UTVIKLE

– Konseptutvikling
– Innholdsarbeid og historiefortelling
– Utforming av visuell identitet og design

UTNYTTE

– Digital produksjon og publisering
– Implementering på papir og fysiske produkter
– Materiell til arrangementer, events og presentasjoner

3. Evaluering/veien videre

Et godt prosjekt avsluttes ikke – vi bygger videre.

I evalueringsfasen ser vi på:

– Hva fungerte godt, og hvorfor?
– Hvordan ble det tatt imot internt og eksternt?
– Hvilke behov har oppstått etter lansering eller implementering?
– Hva kan neste steg være?

Evalueringen gir både oss og dere et tydelig bilde av hvordan arbeidet kan forsterkes, videreføres eller utvikles i neste fase.

Byrå Tusj as | Krambugata 2, 7011 Trondheim | marianne@tusj.no | 977 34 711

Byrå Tusj as

Krambugata 2, 7011 Trondheim

marianne@tusj.no

977 34 711